zondag 3 maart 2019

Monaco? Hoezo nu weer Monaco?


In 2013 wordt Jurgen 40 jaar. Ik vind dat een mooie gelegenheid om hem een speciaal cadeau te geven.
Het valt nog niet zo mee om iets leuks te verzinnen. Maar langzaam kom ik op het idee om kaarten voor een Formule 1 race te regelen. Hij is al jaren fan, en als ik een leuke race kan uitkiezen kunnen we er een paar dagen aan vast plakken. Uiteindelijk besluit ik dat als we dan toch zo iets gaan doen, het maar goed moet en het kaarten voor Monaco moeten worden. Bovendien is de race in mei, en omdat we pas na de schoolvakanties op zomer vakantie gaan breekt dat wel lekker het jaar. Dan hebben we ook in het voorjaar een lekker weekje weg.  

Ik vraag aan een vriend advies voor welke tribune ik kaartjes moet kopen en bestel ze via m'n werkmail. Ik kan bijna m'n mond niet houden omdat ik het zo'n leuke verrassing vind, maar dan is Jurgen toch eindelijk jarig en kan ik m'n cadeau geven. Zoals ik al dacht is hij er erg blij mee, en hij vindt het supertof dat het dan ook nog kaarten voor Monaco zijn. 



Inmiddels is het dan september dus kunnen we kijken voor vliegtickets, een huurauto en een verblijfplaats. In Monaco zelf verblijven is uiteraard behoorlijk onbetaalbaar, dus we zoeken wat in de omgeving. We zijn hier vrij bekend, wegens eerdere (korte) verblijven in de zomervakantie.
We komen via Booking.com uit bij een B&B in Le Rouret, een dorpje zo'n 10 minuten ten noorden van Antibes. Dat komt mooi uit want dan kunnen we vliegen op Nice en met de trein naar Monaco. We besluiten om er een soort van lang weekend van te maken: op vrijdag heen en op dinsdag weer naar huis.

We boeken vliegtickets bij Transavia, huren een auto via Sunnycars en dan is het wachten tot het 23 mei is! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten